افزایش میزان خطای انسانی در تصادفات جاده ای-راهبرد معاصر
ادارات و دانشگاه‌های قزوین پنجشنبه تعطیل است اختلال خط ۳ متروی تهران به دلیل نقص فنی  فردا ادارات البرز تعطیل و دانشگاه‌ها غیرحضوری است تصاویر آخرالزمانی از وضعیت قرمز آلودگی هوا در تهران + عکس استانداری تهران تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را برای روز پنجشنبه ۲۹ آذرماه اعلام کرد حال زن آمریکایی با کلیه خوک خوب است اعلام زمان ورود سامانه جدید بارشی به ایران | این استان‌ها منتظر آغاز بارش‌های زمستانی باشند فراهم شدن امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های نهایی نوبت دی ماه آموزش و پرورش شرور مسلح شمیران دستگیر شد پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری براساس جداول جدید متناسب سازی از ۲۸ آذر / واریز حقوق در دو بخش ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل شدند تهران فردا هم تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری مدارس و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران مدارس و دانشگاه‌های زنجان چهارشنبه ۲۸ آذر تعطیل شد فردا دانشگاه بوعلی سینا تعطیل شد/ فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی آلودگی هوای تهران به وضعیت قرمز رسید

افزایش میزان خطای انسانی در تصادفات جاده ای

بر اساسا آمار پزشکی قانونی میزان خطای انسانی در بروز تصادفات ۸ درصد افزایش یافته است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۰۳ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 24
کد خبر: ۱۱۵۰۱۹

به گزارش راهبرد معاصر  رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبگه خبر گفت:  مهمترین عامل در بروز تصادفات جاده‌ای، جاده و خطای انسانی است که طبق بررسی های صورت گرفته مهمترین عوامل در بروز تصادفات جاده‌ای نقاط حادثه خیز از مهم ترین حوادث است.

او اظهار کرد: طبق آخرین جمع‌بندی برای نقاط حادثه‌خیز اعلام شده حدود ۱۵۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که بیش از نیمی از آن برطرف شده است.

اکبری گفت: تاکنون یک سوم از نقاط حادثه‌خیز اصلاح شده و  البته برای اصلاح اساسی این نقاط  دو تا ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم  ولی تاکنون تنها ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این بخش تامین شده است با وجود این کمبود پرداخت اعتبارات خوشبختانه تمامی پیمانکاران در این بخش همکاری لازم را انجام می‌دهند.

نقاط حادثه‌خیز طبق تعریفی که شده است به نقطه گفته می‌شود که در طول ۳۰۰ متر همواره حوادثی تکرار شود و در حال حاضر این نقاط حادثه خیز و تصادفات در راه بسیاری از شهرها پراکنده است و سالانه در برخی از این حادثه ها به صورت مکرر رخ می دهد در حال حاضر علت تصادفات غیر مجاز و بی تفاوت بودن به علائم آگاهی دهنده در این نقاط است.

معاون راهداری گفت: در طول ۱۰۰ کیلومتر این نقاط پراکنده وجود دارد اعتبارات لازم برای این نقاط متاسفانه پرداخته نمی‌شود و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ بخشی از این اعتبارات جبران شود.

در ادامه مرزبان کارشناس ایمنی خودرو با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از مناطق شاهد آن هستیم که در قطعه سازان برای این نقاط برای خودروهای خود از کیفیت پایین قطعات استفاده می‌کنند و به دلیل آنکه ارزان تمام شود و کیفیت بسیار پایینی استفاده می کنند. کیفیت قطعات متاسفانه طبق ارزیابی‌های صورت‌گرفته خوب نیست.

او  گفت: باید در کنار راننده پلیس و همچنین تولید کننده هم همکاری های لازم را انجام دهند باید جامعه مدیران قوانین و مقرراتی را در این بخش تعیین کنند و اگر بخواهیم مشکلات را حل کنیم باید ادامه این عوامل و مجموعه ها را نگاه کنید و روی آنها متمرکز شویم. عوامل اصلی در بروز این تصادفات خودروساز و قطعه‌ساز است که باید کیفیت تولید خود را در این بخش افزایش دهند.

جانمایی نامناسب چراغ قرمزها عامل بروز خطای انسانی در تصادفات جاده ای

مرزبان گفت: خطای انسانی نقش زیادی در بروز تصادفات دارد برای رسیدگی ناوگان باید به این مسئله هم توجه کنیم زمانی که راننده چندین دقیقه در پشت چراغ قرمز باقی می ماند اعصاب آن بهم می ریزد شده باعث می‌شود که تصادفات رخ دهد. بنابراین درست است که خطای انسانی در این بخش نقش دارد اما به دلیل آن که چراغ قرمز در این بخش خوب تنظیم نشده هم می تواند عامل مهمی در حوزه تصادفات باشد.

در ادامه شیروانی مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در ادامه اعلام کرد: تعداد تصادفات نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است، خطای انسانی در هشت ماهه امسال که مرکز آمار پزشکی قانونی اعلام کرده نقش بسیار موثری داشته و میزان خطای انسانی در بروز تصادفات ۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

او گفت: سرعت مجاز مهم‌ترین عامل است اما در زمان وقوع بارندگی و شرایط لغزندگی راننده باید با سرعت مطمئنه حرکت کند که متاسفانه این عوامل را رعایت نمی‌کنند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار